Naozaj som jediný, komu Bezdedov "Ostrov veľkých prevratov" trhá uši?

Tváril sa Tomáš takto predtým než napísal tento text, alebo až potom?Tomáš Bezdeda nie je podľa mňa najhorším spevákom spomedzi hviezdičiek Superstar. Ale už niekoľko týždňov mi trhá uši jeho “hit” Ostrov pokladov. Melódia je bezdedovsky plúživá, v tom by som problém nevidel (samozrejme podlieha vkusu konkrétneho poslucháča), ale dá sa na to zvyknúť.

Problém, a to podstatný, vidím v texte spomínanej piesne, Tak som si dovolil s textom trošku zapolemizovať:

Ostrov veľkých prevratov


Hudba: Tomáš Bezdeda
Text: Tomáš Bezdeda

Ostrov veľkých prevratov - akože Kuba?
nehou nerád plytvá - nechápem, ale dajme tomu, že metafora
Ponorí ju hlboko – prestane dýchať - znamená to, že práve zabil nehu???

Smola tečie zo stromov, - a ja som si vždy myslel, že živica:)
slza z ľudských očí - sedí vec
Veď keď prídeš na všetko - hmm a to sa dá?
uhádneš vlastne kde si - slovo “vlastne” tam predpokladám pôvodne nebolo, ale rytmus si žiada svoje…
V krajine siedmych častí - môže mi ich niekto vymenovať? A odkedy sa siedmich píše s “y”?

Životom prúdi aj stotisíc ľudí - podľa mňa aj 6 miliárd, ale dajme tomu…
A každý z nich je iný ako my - presne tak
V noci sa svieti a choroba lieči - v noci sa svieti ešte chápem, ale “choroba lieči”? trošku od veci metafora, či sa mýlim?
Chyby v nás, iba v nás, v každom z nás - “choroba lieči chyby v nás”??? tak to už som ale úplne mimo

Neviem ako fungujú veci z vnútra - ani ja, ale je to pravda
Navonok sa všetko zdá ako útvar - toto je typický príklad zlého rýmu na “vnútra”… aký útvar zase?
Keby každý srdce mal na ľavo vieš kde - a dostávame sa do triumfálneho záveru. Tu už vážne pením… No neviem kde naľavo…
Možno by sa lietalo cez ústa slovám lepšie - a aj keby som vedel, čo to má zase s ústami?
Cez ústa slovám lepšie - a slovami???

Keby to niekto vedel inak (fundovanejšie?) vysvetliť, som samé ucho:) Tak dopísania:)

Text, fotografia aj ukážka piesne sú prebraté z oficiálnej stránky Tomáša Bezdedu.


posli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Univerzita online podnikatela na Internet-Marketing-Strategie.sk

Počet komentárov: 29

Je pravdou, ze sucasne texty su robene casto nasilu a len pre to, aby boli… slova su nezmyselne lepene a ludia to zeru len preto, ze to spieva nejaky “in” spevak… a casto kvalitne texty su odsuvane nabok a su pre divaka (posluchaca) nezaujimave len preto, ze to spieva niekto menej znamy…

king
21. Január 2008 o 13:26

hm asi si tu pesnicku budem musiet vypocut, osobne slovenske POP IDOLs absolutne nemusim, text=ubohy a tak rychlo ako prichadzaju, tak aj odidu…

yuko
21. Január 2008 o 15:25

hehe, este odporucam do pozornosti Cmorika a jeho ,,tvoj cierny caj spojil nase cesty” :-D

AIF
21. Január 2008 o 15:32

Choroba lieci chyby v nas! To je cista pravda! Ked clovek na chorobu zomrie, zmiznu aj vsetky jeho chyby - lebo o mrtvych len dobre, chyb uz nieto. :-)

Lev bez hrivy
21. Január 2008 o 15:44

No vidis, pomaly to dame dokopy, co tym “pan umelec” myslel…:)

PeSo
21. Január 2008 o 15:45

tie superstrovske hvizdičky nemusim

roman
21. Január 2008 o 20:07

:-) … jak pravil klasik….Peso zjavne trpí chronickým nedostatkom fantázie…. :-)))))

Anitta
22. Január 2008 o 06:51

Nooo, asi mas pravdu, lebo mi to cele fakt nesedi dokopy. Ale co uz, hlavne ze ludom sa to paci:-P

PeSo
22. Január 2008 o 07:56

Z môjho pohľadu si jediný :D Ja som tú pesničku nepočul, ani neviem, že taká existuje :D Na mojom rádiu ju zjavne ešte nehrali :D

Cipana
22. Január 2008 o 12:18

A teraz som si prečítal text a som naozaj vedľa jak tá jedľa :D

Cipana
22. Január 2008 o 12:19

no u mna ju tiez este nehrali.. akoze text je mozno trapny, ale nie je o moc trapnejsi ako 85 percent ostatnych textov a hlavne anglickych. Poznamky k tomu textu mi pridu trochu viac cynicke ako by som cakal. Ale myslim ze s trochou fantazie mi to nepride az tak kriticke..

pee
22. Január 2008 o 13:05

PeSo, ja nevychádzam z údivu, odkedy som si prečítala rubriku Kto som - že si vysokoškolsky vzdelaný človek, pracujúci v médiách.K tomu sa radšej ani nepriznávaj,nech si nerobíš hanbu, veď si nedokážeš vyložiť ani tie najjednoduchšie veci z piesne.

Viera
22. Január 2008 o 21:39

Ahoj Viera, dakujem za zapojenie sa do diskusie, ale myslim, ze za svoj nazor by sa nikto nemal hanbit. Co ma ale viac trapi, ze piesni skutocne nerozumiem, preto som na konci napisal, ze “Keby to niekto vedel inak (fundovanejšie?) vysvetliť, som samé ucho:) Tak dopísania:)” a uprimne ocakavam, ze si na to niekto trufne. Ty si mi len napisala, ze si nedokazem vylozit “ani tie najjednoduchšie veci z piesne”, ale ani Ty si mi ich nevylozila:) A okrem toho moj hlavny problem je v slabej urovni FORMY textu, nie v tom ci niekto pouziva alebo nepouziva metafory…

PeSo
22. Január 2008 o 21:49

PeSo, každý nemôže písať texty typu…. ako budem ďalej žiť, ty máš takú krásnu riť…. :-( ale tomu by si aspoň rozumel, však :-) a len tak medzi nami Tomáš Bezdeda určite nespieva o Kube :-) ten lieta ďaleko vyššie v oblakoch :-)

Anitta
23. Január 2008 o 08:20

Anitta, dakujem, ze si to spomenula:) Cmorova “vychytavka”: “Ja som z teba príliš stratený,
Počujem v hrudi kameň biť. Idem dole do baru a dám si drink. Skúšam si to sám vysvetliť, Ale ty máš takú dobrú riť. Preto mi stúpaš do hlavy” je tiez dost strasna, ale tu mi vadi naozaj len to jedno spojenie… A Tomas asi lieta prilis vysoko, niekde “v krajine siedmich casti”. Moja vyzva na lepsie vysvetlenie textu stale trva…

PeSo
23. Január 2008 o 08:36

Európa
Ázia
Austrália a Oceánia
Afrika
Severná Amerika
Južná Amerika
Antarktída

:-) môže byť?

Anitta
24. Január 2008 o 19:56

Nooo, zaujimave:) Este sa nejak popasovat s tou “krajinou”, ale dajme tomu, ze by sa to dalo chapat basnicky. Tak vdaka za prvy naznak objasnenia:)

PeSo
24. Január 2008 o 22:16

ta krajina siedmich castí by mohla byt ostrovom pre ludstvo, v oceáne sirokého vesmíru :-)nie? a ta naša matička Zem, si bez ohľadu na náš názor, urobila za tých zopárd miliárd rokov aj zopár veľkých prevratov :-)a bolo jej šuma-fuk kto pri tom pošiel, takže žiadny súcit s nami úbohými živočíchmi :-)jednoducho nehou neplytvá :-)

Anitta
24. Január 2008 o 22:38

A ak Ti trha usi po hudobnej stránke, skús si vypocut verziu z CD, je ina, refrén má o oktávu nizsie a je taká hutnejsia, kompaktnejsia, ale niekomu sa môze zdat viac nudná. Ak Ti trhá usi text, pusti si iného speváka :-)))

Anitta
26. Január 2008 o 22:56

No ved to je jasne, ze som si nekupil CD a teraz si bucham hlavu o stenu:) Ale pomozes si, ked este pred par tyzdnami hrali tuto piesen takmer vsade a minimalne dvakrat denne? A zase zakazdym preladovat kvoli Tomasovi, no neviem…:-) Ale samozrejme, ze si z vlastnej vole pustam inu hudbu, neboj;-)

PeSo
27. Január 2008 o 00:30

PeSo, netrep blbosti, že túto pieseň hrali pred pár týždňami takmer všade, pozri si hranosť v rádiách a zistíš, že jediné rádio, ktoré ju prakticky hrá, je Fun rádio.Ak si ju počul niekde inde, musela to byť veľká výnimka.A v súčasnosti je ešte v hitparáde rádia Sity, ale aj tam ju mimo hitparády nehrajú.
No a pieseň som Ti nevyložila zámerne, pretože neverím, že by si bol až taký blbý, aby si si nedokázal vyložiť skoro žiaden verš z tejto piesne,pretože ak nemáš ani kúsok fantázie, tak potom si nedokážeš vyložiť žiadnu pesničku, čo v rádiách hrajú. Podľa mňa si to sem hodil na stránku ako vyslovenú provokáciu,buď s cieľom ublížiť pesničke, alebo si si chcel z pár ľudí urobiť srandu. Chceš mi povedať, že nevieš, čo to znamená mať srdce na správnom mieste? Inak povedané naľavo? Vykladať Ti pieseň nebudem, nie preto, že by som si ju vyložiť nevedela, ale
táto téma je založená spôsobom, čo pesničku uráža.

Viera
27. Január 2008 o 11:54

Mila Viera, uprimne ma mrzi, ze Ta sposob uraza, ale spomedzi slovenskych textov, ktore su momentalne “on air” mi toto naozaj pride dost slabe. Je rozdiel ako si napisala “mat srdce na spravnom mieste” a “mat srdce nalavo vies kde”… A nema to nic s mojou fantaziu, jednoducho mi vadi, ked niekto takto “rymuje”. A tak ako ja mozem mat nazor, mozes ho mat aj Ty:) Ja Ti Tvoje neberiem.

PeSo
27. Január 2008 o 12:39

Viera, ak PeSo myslel toto ako provokáciu, tak mu to dokonale vyšlo, lebo ty si sa vyprovokovať dala.

Anitta
28. Január 2008 o 08:09

PeSo nezahováraj, ze to nemá nic spolocné s tvojou fantáziou a ze ti vadí spôsob rýmovania. Na zaciatku si sa velmi jasne dožadoval vysvetlenia textu. A mas pravdu, je rozdiel písat polopatistické texty a písať texty v obrazoch. :-)

Anitta
28. Január 2008 o 08:39

na margo “choroba lieci”…clovek by sa mozno az divil, k akej trpezlivosti, pokore, pevnej voli a inemu uhlu pohladu na bezne samozrejmosti (ktore prijimame s takou trufalou automatikou) ta moze taky “obycajny” niekolkomesacny pobyt na lozku (minimalne) preliecit…neviem, ako a vobec ci som sa priblizila autorovmu pohladu (vzhladom na cely text piesne :)

veve
30. Január 2008 o 13:05

keby ste nekomentovali ale poslali by st emi radšej tú pesničku? bola by som vám veeeľmi v´dačná…môj mail je: lilllaP@azet.sk tak díík :-*

wewee
25. Apríl 2008 o 16:17

jaj peso :) sa mi lubi, ako si sa na to pozrel, clovek si az teraz uvedomi ake hovadiny sa skryvaju v textoch :)

aj dalsie piesenky takto rozober, som zvedavaaa

BuBa
4. August 2008 o 15:50

az teraz si citam prispevky, asi neskoro…ale vierka tvoj som nepochopila…sa urazas akoby sa ti ten text pacil, ved peso si z neho len urobil haluzz, co je na tom?

BuBa
4. August 2008 o 15:53

choroba lieci chyby v nas.
Ludia sa hadaju pre hluposti, trapia sa koli uplne nepodstatnym veciam. Ale v momente, ked nas, alebo niekoho koho mame radi ohrozi smrtelna choroba, pochopime co je na tomto svete podstatne a na com nam zalezi. (mozno omylom, ale myslim, ze ma chlapec pravdu)

jane
20. Október 2008 o 09:40

Pridať príspevok

Meno (*)

E-mail (nebude zverejnený) (*)

Webstránka

Komentár