Keď som pred nejakým časom dostal “Šekovú knižku” Junifestu, veľmi ma zaujala ponuka zliav. Hudobniny, reality, poisťovacie služby, dovolenky. Povedal som si, že niekto si dal námahu, aby namiešal správnu dávku užitočných ponúk pre svojich zákazníkov.
Najviac ma zaujala zľava spoločnosti EUROSIMA, ktorá v tejto šekovej knižke prezentuje “Širokú ponuku interiérových dverí a zárubní” a tiež “Šatníky na mieru s posuvnými dverami”. Výhodou pri nákupe s využitím šekovej knižky Junifestu mala byť “Zľava do výšky 25 % na vybrané druhy tovarov a služieb.”
Samozrejme, nie som naivný a bolo mi jasné, že to neznamená automatické zníženie všetkých cien kvôli spomínanému šeku. Ale zaujímalo ma, čo spomínané “vybrané druhy tovarov a služieb” presne zahŕňajú. V prípade, že by sa môj potenciálny dopyt stretol so zľavnenou ponukou, bol som ochotný v danej predajni uskutočniť pomerne zaujímavý nákup.
Vybral som sa teda do Royko Pasáže na Obchodnú 22 v Bratislave a tešil som sa na dobrý obchod.
Najprv všetko vyzeralo dobre, interiérové dvere som si prezrel, vstavané skrine rovnako, tak som sa začal zaujímať o ceny. A vtedy nastalo moje rozčarovanie.
Nasleduje dialóg medzi mnou a tetou predavačkou:
- Ešte by som sa chcel spýtať, viete mám takú šekovú knižku, v ktorej ponúkate zľavu na vybrané druhy tovarov a služieb… Vzťahuje sa to aj na dvere, skrine alebo zárubne?
- Akú knižku? Ukážte…
- Z Junifestu, ponúkate tu 25 %-nú zľavu.
- Čo? No to určite nie. My sme nikdy takú zľavu neponúkali… (pozerá si “šek na zľavu”) Ahá, jasné, už tu boli takí pred vami, ale to je omyl.
- Omyl? Aký omyl? Stojí tu červené na žltom, že dávate 25 % zľavu. Tak sa chcem spýtať, na ktoré “vybrané druhy tovarov a služieb” sa vzťahuje?
- Veď vám vravím, že tam je chyba. A ja ani vôbec neviem, ako sa to tam dostalo. Ale keď spravíte väčší náskup, môžem vám zľaviť 10 %. To je maximum, čo dávame.
- Tak ako vysvetlíte, že v knižke je promovaných 25 %?
- Neviem.
Znechutený som teda odišiel a rozmýšľal som, či je to normálne všade vo svete. Keďže som už ale čo to pochodil, s podobným správaním som sa ešte nikde nestretol. Napríklad v USA, by mi k spomínanej (hoci aj chybne uvedenej) zľave dali minimálne záhradný gril zadarmo, ako odškodennie že ma uviedli do omylu a ja by som k nim zbytočne meral cestu.
V EUROSIMA ma uviedli nie len do omylu, ale aj do pochybností o sebe samom, ako si môžem dovoliť tak nehanebne žiadať toľkú (promovanú!) zľavu od chudáka uja podnikateľa.
Takže, aj keď sa možno stala chyba a v EUROSIMA naozaj chceli do knižky uviesť maximálne 10 % (ktoré mimochodom ponúkajú len väčším zákazníkom), pýtam sa prečo by na ňu mal doplácať zákazník? Nebyť šekovej knižky, do EUROSIMA by som pravdepodobne nikdy nezavítal, takže ich “reklama” splnila účel a dostala ma do predajne. Škoda len, že si začínam zvykať na to, že nie všetko čo by malo platiť aj naozaj platí.
A že pri každej výhode musí byť nejaké “ale”.
A ešte perlička na záver: V spomínanej šekovej knižke Junifestu je poukazov na zľavu v EUROSIMA celkovo 5 (5 x 25 %). Takže, keď sa rozhodnem tam nebodaj niekedy nakúpiť, budem môcť spomínanú (ne)zľavu využiť hneď niekoľkokrát…


Počet komentárov: 6
A ten Junifest, to su co za akych? Ked Ta poslali do teplych krajin v Eurosima, stazuj sa u “vydavatela” sekovej knizky, mozno sa dockas velkeho prekvapenia…
28. Január 2008 o 09:38
posli na nich Slovensku obchodnu inspekciu (na vydavatela tej sekovej knizky) a posli im slusny dopis s nazvom pokus o zmier. Ak maju rozum, zaplatia ti tvojich 25% a daju aj nieco navrch.
29. Január 2008 o 07:06
Ahoj Daniel, diky za navrh, ale problem je, ze som tam nic nekupil, kedze som bol znacne znechuteny z neferoveho pristupu. A medzi nami, ceny tam aj tak nemaju nejako extra priaznive, takze nabubuce pojdem niekde s lepsim pristupom, hoci aj bez zlavy a myslim, ze neprerobim…:)
29. Január 2008 o 08:37
Pekny odr…
4. Apríl 2010 o 23:33
No nie je zľava ako zľava. Niektoré firmy sú fakt svine
28. Máj 2011 o 16:31
pekna haluz, ze zlava hhh
3. Júl 2011 o 17:35
Pridať príspevok